hope for a normal life!

Generella diskussioner kring spelmissbruk och andra spelrelaterade problem

hope for a normal life!

Inläggav diggercrown1 » 09 mar 2010 04:17

jag vet inte vart jag ska börja, har suttit och läst om GA-möten, trådar i forumet, tips, andras berättelser nästan hela denna måndag kväll så jag nästan är alldeles tom i huvudet, men jag tänker göra ett försök att berätta min berättelse och
mina tankar ändå.
Jag vill ändra på mig och jag ska göra allt i min makt att försöka förändra detta destruktiva beteende som håller på att ödelägga hela mitt liv. Och det börjar från och med idag. Jag har nu vid skrivandes stund förlorat min flickvän, fått betalningsanmärkningar och är skuldsatt långt upp över öronen på mig själv. Känner mig sjukt värdelös och min psykiska hälsa är i botten, funderat många gånger på att livet av mig och om det skulle vara lika lätt att köpa en pistol som att få sms-lån hade jag inte funnits idag. Den fysiska hälsan är kass den med, sover oftast jätte dåligt...äter knappt någonting, att inte kroppen sagt från är ett under.

Jag tjänar ganska bra men jag har aldrig ett öre kvar 2 veckor in på månaden. jag skäms som ett djur när arbetskamrater frågar om jag ska med på afterwork, men har inte råd, gå på bio men har inte råd. fan jag orkar inte med denna skit någe mer nu får det vara slut.
Jag kanske har kommit en bit på väg, känner det själv.. mamma vet det, pappa vet det och har några nära vänner som jag också sagt allt till och lagt alla korten på bordet för. skammen är fortfarande lika stor, det tar emot så fruktansvärt att inse att man har problem och behöver hjälp och öppna sig för alla är tveklöst det svåraste jag gjort...

Men den jag ångrar mest av allt att jag spelat bort är min tjej. hon som jag skulle ha en framtid med, hon som var där som hjälp och stöd om jag bara ville, hon som visste allt långt före alla andra, hon som jag ljög för sårade och svek.
till slut gick det inte så jag lämnade henne bara för min skam och rädsla för att såra henne om och om igen... det ångrar jag varje dag. Vi älskar varandra fortfarande och hon har sagt bara jag tar tag i mig själv och gör något åt min situation så kan det kanske bli vi igen. det är det som är min morot till att lämna spelet och aldrig kolla tillbaka. jag ska vinna henne tillbaka, jag bara ska det... jag vill förstås må bra igen i mig själv också och slippa demonerna som hängt över en så länge...

En utav mina bästa kompisar har tagit över mitt bankkort och bankdosa från och med nästa månad. vi ska tillsammans se hur vi kan göra en plan över min ekonomi, men det känns riktigt bra.
Hoppas med att jag vågar gå på mitt första möte i veckan, jag känner mig riktigt nervös inför det. vet inte vad jag ska förvänta mig eller hur jag ska uppträda. har en riktig klump i magen för det, nått jag dragit mig för så länge...

jag ser lite ljus, känns som jag kommit en liten liten bit på väg.. men jag vet också att det jobbiga precis börjat och jag har lång väg kvar att gå..

/// r.
diggercrown1

Re: hope for a normal life!

Inläggav speltorsken » 09 mar 2010 16:56

Känner verkligen igen mig i din story kompis :wink: . Jag förlorade också min tjej tack vare mitt sjuka spel på sportsbetting o poker. Tyvärr så hann jag inte rycka upp mig o bli frisk i tid. Nu har hon träffat en ny :cry: . O jag bor mitt e mot mitt X o behöver nästan dagligen se att hon har en ny kille hos sig. Kan nog inte bli jobbigare tror jag. Dessutom har jag drabbats av utmattningsdepression (Gått in i väggen till följd av mitt spel). Drabbades av detta för 3år sedan o är fortfarnde långt i från frisk. Ändå har jag problem att sluta o spela. Har varit min flykt så länge. Men det blir ju bara värre av att fortsätta o spela. Nu har jag vart spelfri i snart 2veckor o är med i ett självhjälps proggram på slutaspela.nu som är gratis :wink: . Prova det!, är riktigt bra tycker jag. Jag har också problem att öppna mig inför en grupp människor på GA möten, betydligt lättare att prata face to face med en person. Har varit på typ 15GA möten kanske o ska försöka våga mig dit igen tror jag ändå. Om du har MSN så kan vi snacka där om du vill ?. tobboz81@hotmail.com
speldjävulen kan fara åt helve!
speltorsken

Inläggav diggercrown1 » 09 mar 2010 19:23

Ja det är verkligen på sin plats att ta tag i allt nu, jag hade en sväng i somras då jag försökte på riktigt förra gången, jag var med i det där programmet då på slutaspela.nu, tyckte det var ganska bra och hon som ringde var verkligen jätte bussig och bra att prata med, men jag föll tillbaka i gamla vanor och jag vet inte om jag orkar anmäla mig igen och göra om allt för jag är ju säkerligen utslängd och borta ur systemet när jag inte svarade på mejl och dylikt en tid.
Ja du jag har fortfarande chansen kanske att vinna tillbaka förtroendet hos mitt EX och jag hoppas att jag får chansen. just nu är hon i thailand, en resa jag så lätt kunnat spara ihop vart med på och haft min tjej kvar om jag bara hade gett fan i spelet.
sånt där grämer mig så in i helvete, och nu kan man inte sova och äta för man oroar sig för att hon ska träffa nån annan hela tiden som är så mkt bättre liksom.
Jag vet fan att det här är sista chansen och jag måste ta den om jag ska den minsta möjlighet att få tillbaka henne.

Mötet är ikväll... jag har den värsta klumpen i magen. jag hatar verkligen att prata inför grupp ändå utan spelproblem, är skit nervös vad jag ska säga hur jag ska göra och om jag måste vara förberedd på, sånt här tycker jag är skit hemskt.
men jag hoppas det går bra iaf. jag har iaf inte spelat sen lördags då den blev en hundring på jacken. jag har inga pengar iaf heller att spelar för, men det känns faktiskt bra att jag inte har det heller, så behöver jag inte oroa mig...funderar allvarligt med att köpa det där programmet så man inte kan gå in på en enda internet sida som handlar om spel vid nästa lön.

jag tänker adda dig absolut... hej hej !!!
diggercrown1

Inläggav Tommy S » 09 mar 2010 21:30

Du står vid en vändpunkt :idea:
Gå på mötet du behöver inte säga något om du inte vill.....men gå dit att lyssna minst lika viktigt i början :!:

Ge dig själv chansen du är värd det!
Tillsammans är vi starka, genom att förändra sig själv blir man hel.
Tommy S

Inläggav diggercrown1 » 09 mar 2010 23:15

jag gick till mötet idag. :D
Kändes hur bra som helst och jag är sjukt stolt över mig själv. det var jobbigt som fan, visste inte vad jag skulle säga, men det spelar ingen roll, alla var ju där för samma sak. känns som jag klarar av vad som helst nu :D

jag ser fram emot att bli bra så mkt så jag glömmer nästan det som vart..

/// r
diggercrown1

Inläggav Tommy S » 11 mar 2010 21:41

Om du går på möten och mår bra av det, varför vill du då glömma? att förminska/glömma kan leda oss tillbaka till det sjuka. Men jag vill inte förstöra känslan efter ditt stora beslut och ditt MOD !!! utan uppmana dig att gå på nästa möte....jag lovar det kommar att bli ännu bättre än det förra.

Grattis och lycka till med spelfriheten de nästa 24 timmarna :D
Tillsammans är vi starka, genom att förändra sig själv blir man hel.
Tommy S

Återgå till Spelmissbruk